mandag den 10. marts 2008

23 ting - en landeplage

Nederst på vores kursusider - i den mørke bjælke - findes yderst til venstre en linkoversigt til de biblioteker, som havde afsluttet eller var i gang med et 23 ting forløb, da vi selv kastede os ud i det. Nogle af jer har måske benyttet denne mulighed for at tjekke, hvordan andre biblioteker har håndteret de 23 ting. Hvilke temaer de har udvalgt, hvordan de er beskrevet og andet godt?

En længere række biblioteker har i de seneste par måneder taget 23 ting-udfordringen op. Her følger et par eksempler:

I uge 8 gik startskuddet til 23 ting i LollandBibliotekerne, NæstvedBibliotekerne, Vordingborg Bibliotekerne og Guldborgsund-bibliotekerne. Der er nedsat en styregruppe bestående af bibliotekslederne på de 4 biblioteker, som har besluttet, at alle personalegrupper skal deltage, og at hver medarbejder kan bruge indtil 2 timer af arbejdstiden hver uge på ugens ting.
Projektet slutter i uge 41, og der er pauser omkring påske og i sommerferien.

Kolding Bibliotekerne er også i gang pt. Mens bibliotekerne i Odense og Holbæk netop er færdige.

1 kommentar:

elis@beth sagde ...

Hej Gutter!
Jeg kan se på andre bibliotekers hjemmeside, at man har opfordret til at ALLE får en google-mail konto - og bruger den! Så virker det velsagtens meget bedre med google-talk, som jeg i hvert fald kun kan få til at virke med de kolleger (og mine børn - TiHi) der osse har gmail.
En ting (nr 24?) til overvejelse!
Hilsen
Lisbeth